گفتار یکی از علما توجه من را به خود جلب کرد ، وقتی در آمریکا وارد کاخی از کاخ های پذیرایی شد ، و مردم زیادی از جای جای جهان با مشاهده ی آن ساختمان انگشت به دهان شده ، و از معماری بسیار زیبایش متعجب گشته بودند ؛ این عالم به آنها گفت : این ساخته ی دست بشر است ، ساخته ی دست پروردگار بشر چه خواهد بود ، چیزی که چشم آن را ندیده و گوش در موردش نشنیده و حتی به قلب کسی هم خطور نکرده است .
بیایید روحمان را به بهشت پروردگار پرواز داده و کمی آنجا زندگی کنیم ، جایی که خداوند تبارک و تعالی با رحمتش بر ما منت گذاشته است ، آری مجوزمان را گرفته و در کنار دوست و پیامبرمان محمد صلی الله علیه و سلم باشیم ، بیایید در این لحظات مبارک و پاک ، آنجا زندگی کنیم .
رداخت زکات زمانی در محصولات زراعی و میوه جات واجب می شود که در زندگی عادی مردم ، قوت بوده و نگه داری و ذخیره ی آنها بدون فاسد شدن ، ممکن باشد و از میان میوه جات : خرما و انگور ، و از حبوبات : گندم و جو ، برنج ، عدس نخود ، ذرت ، و... قوت محسوب شده و زکات به آنها تعلق می گیرد .
تصمیم گرفتند صفاتش را که در کتابهایشان آمده کتمان کرده و آنها را به اشتباه تاویل نمایند ، و تا جایی که توانستند این کار را انجام دادند ، اما بخاطر تنوع و کثرت صفات ، موفق نشدند ، همه را کتمان نمایند لذا به تاویل روی آوردند و طوری دیگر معنا نمودند و آن صفات را مربوط به کسی دانستند که وجود خارجی ندارد .
بسیاری ازاین معاندان و منکران در جمع دوستان و نزدیکانشان عنوان نموده اند که این همان پیامبر موعود است و می گویند که با این وجود قصد دشمنی نمودن با او را دارند .
منظور از نقود ، طلا و نقره است ، خواه مسکوک یا غیر مسکوک باشد . خواه به طور حقیقی و مستقیم در مالکیت صاحب آن باشد ، یعنی معامله عملا بدانها صورت گیرد ؛ یا به طور اعتباری و غیر مستقیم ، در مالکیت صاحب آن باشد ، یعنی در معاملات ، اسکناس جایگزین آنها شود . اسناد دارای ضمانت و اوراق بهادار که با قیمت طلا و نقره قابل محاسبه هستند جزو نقود به حساب می آیند .
برخی از مردم فکر می کنند توکل به معنای رها نمودن عمل و ترک تدبیر اندیشی است ، و اینکه شخص مانند تکه پارچه ای بر روی زمین و یا تکه گوشتی بر روی چوپ قصابی بی حرکت باشد ، در حالی که چنین تصوری کاملا جاهلانه و از نظر شرع حرام است . در حقیقت تاثیر توکل در حرکت و سعی شخص به سوی مقاصد نمود پیدا می کند
يكي ازشبهاتي كه در مورد قرآن بيان مي دارند اين است كه مي گويند : پيامبر عمدا يا از روي فراموشي قسمت هايي از قرآن را حذف كرده است ؛ و لذا قرآني كه امروزه مسلمانان در اختيار دارند ، قرآني نيست كه خداوند از طريق جبرئيل بر پيامبرش وحي كرده است ...
کسی که روزه ی ماه رمضان را بگیرد ، سپس شش روز از ماه شوال را نیز به دنبال آن ، روزه ی بگیرد ، مانند این است که تمام سال روزه بوده است .
ماز تراویح از نوافل موکده هست ، چنانکه احادیث بر آن دلالت دارند و تعداد آن بدون نماز وتر بیست رکعت است و با وتر بیست و سه رکعت می باشد سنت به همین صورت گذشته و تمام امت سلف و خلف از زمان حضرت عمر رضی الله عنه تا به امروز بر آن اتفاق نموده اند و هیچ فقیهی از ائمه ی اربعه ی مجتهد در آن مخالفت نکرده است جز روایتی از امام دار الهجره مالک بن انس که قایل به بیشتر یعنی سی و شش رکعت بوده و از عمل اهل مدینه استدلال نموده است .