اینکه رسول الله صلی الله علیه و سلم ، فعلی را انجام نداده اند ، دلیل بر حرمت آن فعل نیست .
بر شخص مجبور حد اجرا نمی شود .
برخی از تصرفات وجود دارد که از نظر شرعی حرام و محضور هستند و انجام دادن آنها در هیچ حالی مباح نست .
اگر تمام شرائط برای بقای او جمع گردد و موانع برطرف شود ساختمان و استعداد او ایجاب می کند که مدتی طولانی - هر چند این مدت بالاخره پایان و حدی دارد - عمر کند ، اما ممکن است بر اثر سوء تغذیه یا مبتلا شدن به اعتیادات مختلف و یا دست زدن به خودکشی یا ارتکاب گناهان خیلی زودتر از آن بمیرد ،
از طریق سنت ثابت شده است که در قبر راجع به پروردگار و پیغمبر و دین شخص سوال می شود
چگونه می توانند مردود بدانند رفتار کسانی که مکاتب اهل سنت و جماعت ( مانند اشعریه و ماتریدیه ) را تکفیر می کنند در حالی که عامه ی علما و مدارس امروزه بر این عقایدند . در حالی که خود نیز ، قرن هاست با صراحت آنها را تکفیر کرده یا بگونه ای وصف می نمایند که آن تعبیر اقتضای تکفیر را دارد
(( و به همین صورت خواهد ماند تا زمانی که فرستاده ی خدا محمد بیاید و با آمدنش این نیرنگ را برای مومنان به شریعت خدا آشکار سازد . )
در تورات آمده است که : پیامبری در مکه ظهور خواهد کرد ( سرزمینی که قیدار در آن سکونت داشته است ) و قیدار یکی از فرزندان حضرت اسماعیل علیه السلام است که به نص تورات در مکه سکونت گزیده است
رسول الله صلی الله علیه و سلم بر خواندن قرآن تشویق نموده و اجر عظیم آن را یادآور شده اند
به هنگام ورود به دستشویی پای چپ را جلو گذاشته و این ذکر را می خواند : بسم الله ، اللهم إنی اعوذ بک من الخُبُث و الخبائث