اگر کالا را به نیت تجارت بخرد ، سپس بخواهد تحت ملکیتش در آورد و با آن تجارت ننماید ، یعنی ملک شخصی شود ، دیگر زکات به آن تعلق نمی گیرد .
آویزان کردن طلسم و جادو و یا هر چیز دیگری از قبیل آنها با اعتقاد به اینکه از بلا جلوگیری می نماید ، موجب خوشبختی می شود و یا دردی را از کسی دوا می نماید مانند سحر حرام است
هر ساله در چنین وقتی در تایید و رد تبریک به کفار اهل ذمه مسائلی انتشار می یابد ، و اگر این امر بر اساس موضوع مختلف فیه ابراز گردد ، هیچ ایرادی ندارد اما می بینیم گروهی حکم آن را حرام قطعی دانسته که در حرمت آن هیچ اختلافی نیست در حالی حقیقت امر آن است که مساله همچنان خلافی است
وجود زن در کنار مرد به خاطر توالد و تناسل و بقاء نوع بشر ، از بزرگترین دلیل ها بر وجود خداست
اراده ی خدا در زمینه ی وسعت و تنگی روزی ، مشروط به شرائطی است که بر زندگی انسانها حکم فرماست
شخصی که از دین اسلام برگشته باشد ، کافر به حساب می آید و چیزی را از کسی به ارث نمی برد ....
نظام ارث مانند احکام نماز ، زکات ، معاملات ،و حدود یک نظام شرعی است که با نصوص قرآن ، سنت ، و اجماع امت ثابت شده است
وصیت در امور خیر و برای غیر وارث مستحب است اما گاهی حالت های دیگری بر آن پیش می آید که حکم آن را از مستحب بودن به وجوب و یا حرمت و یا کراهت منتقل می کند .
پیامبر صلی الله علیه و سلم از (( عسب الفحل )) یعنی اجاره دادن حیوان نر برای نطفه ی آن نهی کرده است
همین الان دست به کار شو .. تفکر کن و محدوده ای مناسب برای خویشتن تعریف نما نه اینکه ناخواسته در قید و بند دیگران باشی ..
خلاصه اینکه : هر کسی که محدوده تعیین می کند ، نتایج از آن اوست .